cady
Nöje > livsstil

12 bästa superbowl-reklamerna 2019

Pixabay
Av: Redaktionen
Lästid: 3 minuter
8 Feb 2019

Är du lika lite fotbollsintresserad som jag men är ändå lite nyfiken på årets Superbowl-reklamer? Förbered dig på många kända ansikten, dyra sekunder och gåshud.

Men först, en liten throwback.

Den legendariska Pepsi-reklamen featuring Britney Spears, PiNK och Beyoncé som gladiatorer #neverforget.

On with the show.

Stella Artois

Sarah Jessica Parker la ut ett teaser-klipp på sin Instagram som fick alla att konspirera kring om Carrie Bradshaw skulle komma till liv igen. Men teasern var just en teaser och det till Stella Artois superbowlreklam där de plockat en av Carrie Bradshaws signatur-drinkar och ersatt med en Stella Artois.

Olay

Sarah Michelle Gellar aka “Buffy the Vampire Slayer” kan inte ringa 911 eftersom hennes smartphone inte känner igen hennes ansikte. Använder folk ens den funktionen?

Doritos

Chance the Rapper och Backstreet Boys, vad kan gå fel? Absolut inget, är svaret. Även fast Chance the Rapper ser lite obekväm ut i dansen.

Pepsi

Vad är det man säger? Din svåraste konkurrent är dig själv? Okurr?

Verizon

Med gåshud menar jag Verizon’s reklam som handlar om alla de spelares liv som räddats tack vare blåljuspersonal. Verizon är ett av världens största telekommunikationsbolag.

Michelob Ulttra

Zoë Kravitz, som du även kan se i HBO Nordic’s “Big Little Lies” har en röst som är som gjord för ASMR.

Walmart

Walmart’s reklam tar en “trip down memory lane” som jenkarna säger och vi får återuppleva filmhistoriens mest ikoniska bilar i en shoppingrunda på Walmart.

Weather Tech

Även fast det otroligt tråkiga soundtracket i reklamfilmen får mig att somna, så kommer jag antagligen drömma om hundar, specifikt rasen Golden Retriever.

Microsoft

Microsoft trycker på hur deras spel-konsoler ska kunna användas av alla, oavsett funktionsvariation.

Pampers

Jag köper allt med John Legend’s ansikte och avkommas ansikte på. Bedårande.

Marvel Studios’ Avengers

Under Superbowl är det inte bara bilmärken som passar på att göra reklam. Både Amazon’s streamingtjänst, Netflix och HBO gör reklam för sina kommande filmer och serier. Är du ett Avengers-fan får du inte missa teasern Marvel Studios’ släppte till kommande filmen Endgame.

Handmaid’s tale

Och vill du inte återuppleva känslan du kände efter sista avsnittet av The Handmaid’s Tale säsong 2 ska du inte se den senaste trailern.

Missa inte…

…vad som hände med ägget. Ägget som i skrivande stund har 52 miljoner likes på Instagram avslöjades vara för att uppmärksamma psykisk ohälsa på sociala medie-plattformar. I samband med Superbowl postades det sista klippet på ägget som förklarar hur det knäcktes av trycket den kände av att vara på sociala medier, men att det hjälper att prata med någon!

Källa: Esquire - Superbowl 2019 Commercials

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Starta en diskussion på Facebook eller kommentera!

Läs vårt onlinemagasin

Du kanske även skulle gilla