Nöje > livsstil

Lidl i topp när Blocketanvändare letar mode

Lidl
Av: redaktionen
Lästid: 2 minuter
7 Sep 2021

Lidl placerade sig topp tre inom kategorin mode en vecka efter att dagligvarukedjan släppte kollektionen #Lidl. Kollektionen innehöll sneakers, tofflor, strumpor, bollar och påsar med den populära Lidl-sneakern som dragplåster. Med på Blockets topplista, efter Lidl i ordningen kommer Jordan 1 från Nike och Yeezy från Adidas.

- Att Lidl som varumärke placerar sig i topp på Blockets lista tillsammans med lyxiga varumärken som Gucci och Moncler är ett erkännande för oss. Lidl är kontemporärt varumärke, som fler gärna vill förknippas med. Det här visar att fler har fått upp ögonen för att vi har mer än livsmedel, då Lidl-sneakers är inte Lidl Sveriges första kollektion i butik. Vi har bland annat släppt tre kollektioner i samarbete med Heidi Klum och haft en modevisning med hennes kollektion i en av våra svenska butiker, säger Bella Goldman Varumärkes-, CSR- och Kommunikationsdirektör på Lidl Sverige.

Blocket analyserar även de listan och summerar den med att allt fler letar efter mode till hög kvalitet och bättre pris.

- Under pandemin är det nog många som hållit igen på sina shoppingvanor. Man ser över både det och hur man jobbar, reser eller går på krogen. Nu när restriktionerna lättar tror vi fler vill unna sig. Man letar helt enkelt efter hög kvalitet, men till en lägre prisbild, säger Tero Marjamäki, Kommunikations- och hållbarhetsansvarig på Blocket.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Starta en diskussion på Facebook eller kommentera!

Läs vårt onlinemagasin

Du kanske även skulle gilla