Sponsrad

Ny karriär på 12 veckor med kurs på Berghs!

Johanna Kosinska, Unsplash
Av: Berghs School of Communication
Lästid: 4 minuter
24 Maj 2018

Idag är det enkelt att hoppa mellan olika yrkesroller inom din bransch. Berghs Upgrade riktar sig till dig som arbetat inom kommunikation och vill styra din karriär mot ett nytt område eller spetskompetens.

Utbildningarna inom Berghs Upgrade skapar möjlighet att utveckla och byta sin nuvarande yrkesroll, fylla på med ny kompetens och fortsätta att vara anställningsbar. Vid avslutad utbildning inom Berghs Upgrade finns en ny uppsättning kunskaper, erfarenheter som visar på ny kompetens direkt i CV:t.

– Livslångt lärande har gått från ett diffust begrepp till en verklighet att förhålla sig till, speciellt i kommunikationsyrken där kompetensbehov förändras i samma takt som medieutvecklingen, säger Linn Tornérhielm, COO och affärsområdeschef på Berghs.

Upgrade: Digital Design

Den första utbildningen inom Berghs Upgrade är Digital Design, en intensiv utbildning  på 12 veckor, riktad till personer som redan är grafiska designers eller AD och vill skifta fokus och kompetensområde till digital design. Med användaren i fokus gör deltagarna en djupdykning i den digitala världen och utbildas inom gränssnittsdesign/UX för både webb och smarta telefoner. Utbildningen behandlar både de analytiska, tekniska och de konstnärliga sidorna av att arbeta med digital design och user experience. Efter utbildningens slut kommer deltagarna att kunna söka jobb som digitala designers.

– Vi träffar dagligen mycket skickliga grafiska designers och art directors som vill bygga på sina befintliga kompetenser för att ta sig an en ny yrkesroll. För dessa blir steget till UX ibland helt nödvändigt, utbildningen är upplagd för att göra steget så smidigt som möjligt, säger Johan Björnsrud, som är programansvarig för Digital Design på  Berghs Upgrade.

Upgrade: Content Manager

Höstterminen 2018 startar Berghs: Upgrade Content Manager, en intensiv utbildning på 12  veckor riktad till dig vill arbeta som den nya tidens marknadsförare och driva utveckling och kommunikation för varumärken och organisationer.

Att vara content manager på ett företag kan liknas vid rollen som chefredaktör inom traditionell media. Det är en slags hybrid mellan marknadschef och chefredaktör där det handlar om att producera innehåll kontinuerligt såväl som att ta ansvar för resultatet.

Under utbildningen kommer du att lära dig att tänka strategiskt och taktiskt kring redaktionell marknadsföring, så kallad content marketing. Kursen innehåller ett skarpt varumärke och case som tar dig igenom tre olika områden, strategi och taktik, storybuilding samt distribution och publiceringsplattformar.

Skifta karriär på 12 veckor med Berghs Upgrade

Nu kanske du är intresserad av att hitta utbildningar och kurser inom kommunikation på Berghs School of Communication?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Starta en diskussion på Facebook eller kommentera!

Läs vårt onlinemagasin

Du kanske även skulle gilla